Povești și activități în baza acestora

Pagina POVEȘTI ȘI ACTIVITĂȚI ÎN BAZA ACESTORA vine în ajutor părinților cu preșcolari și școlari mici. Propunem povești și activități practice în baza acestora, precum, jocuri dinamice, jocuri cognitive, master-class, care se pot desfășura împreună cu copiii în perioada de carantină. Beneficiul constă în aceea că le veți găsi pe toate împreună.

Poveste socială „COVID-19”

Narare: Liliana JUC. Video: Violeta Lisnic. Păpuși: colecția Bibliotecii „Târgoviște”. Recomandat: 2-10 ani  Durata: 2:09 min.

REZUMAT: Învățăm copii care sunt măsurile de precauție și prevenție în cazul coronavirusului.

COVID-19 este boala infecţioasă cauzată de coronavirusul cel mai recent descoperit. Acest nou virus şi această boală nu au fost cunoscute înainte de apariţia focarului în Wuhan, China, în decembrie 2019. Oamenii se pot îmbolnăvi de COVID-19 de la alţii care au virusul. Boala poate fi transmisă de la o persoană la alta prin secreţii sub formă de picături mici, care sunt răspândite atunci când persoana infectată tuşeşte sau strănută. Deaceea trebuie să fim precauți să ne spălăm bine pe mâni, să le dizinfectăm, să purtăm mască și mănuși.(https://www.cdt-babes.ro/articole/coronavirus-infectia-COVID-19.php)

Folosiți următoarele întrebări pentru a discuta temele poveștii: 

  1. Ce le face virusul oamenilor?
  2. Numiți obiectele care ne ajută să ne protejăm de virus?

2.  Jocuri dinamice:

Ne spălăm corect pe mâini https://www.youtube.com/results?search_query=cum+ne+sp%C4%83l%C4%83m+corect+pe+m%C3%A2ini

Păstrăm distanța!

Copii ghidați de părinți vor aranja toate jucăriile într-o linie, împrovizând așteptatul la magazin, la distanța de un metru, împreună vor număra pașii.

Doctorul și pacientul

Copiii adoră jocul acesta și se simt responsabili să facă o treaba importantă. Lasă-ți copilul să-ți bandajeze piciorul (sfătuiește-l cum să se ferească de accidente și ce să facă în cazuri de urgență). Lasă-l să te ungă cu o crema „miraculoasă” și să îți dea pastile.

FUGI PLICTISEALĂ! (POVESTE SOCIALĂ)

Narare: Liliana JUC. Video: Violeta Lisnic. Păpuși: colecția Bibliotecii „Târgoviște”. Recomandat: 2-10 ani. Durata: 1:02 min.

REZUMAT:

În perioada de carantină, adică în izolare, plictiseala poate fi un adevărat inamic. Dar ea nu vine, dacă nu o lași să vină. Găsești ocupații utile, precum, lectură împreună, desenare, confecționare, învățare de noi povești, lucrul în baza lor, treburi casnice, jocuri cognitive, discuții, teatralizări, etc. Și, deoarece, este foarte important să rămânem mereu ocupați, noi vă oferim câteva idei.

Folosiți următoarele întrebări pentru a discuta temele poveștii: 

  1. Ce îți place să faci cel mai mult?! De ce?
  2. Cum alungăm plictiseala?

Jocuri dinamice: Dansați după o melodie https://www.youtube.com/user/CanteceCopiiTraLaLa

Experimentați!

– Confecționăm păpădii:

– Confecționăm o buburuză:

PĂCALĂ ȘI VĂCUȚA” (snoavă)

Narare: Liliana JUC. Video: Violeta Lisnic. Păpuși: colecția Bibliotecii „Târgoviște”. Recomandat: 2-10 ani  Durata: 3:16 min.

REZUMAT

 Snoavele sunt pline de învățăminte, ne explică multe lucruri prin încercările la care sunt supuse personajele și prin experiențele pe care acestea le trăiesc. Unele situații sunt comice și provoacă amuzament.

 [Snoávă ~e f. Povestire de mici proporții, de origine populară, în care se satirizează diferite metehne; istorioară hazlie; anecdotă (https://www.dex.ro/). Unii dintre eroii snoavelor românești sunt Păcală și Tândală.]

 Prin istețimea, agerimea minții, Păcală a câștigat văcuța.

Folosiți următoarele întrebări pentru a discuta temele poveștii: 

– Ce nu puteau împărți feciorii?

– Ce au hotărât ei să facă?

– Al cui ocol a ales văcuța?

– De ce?

Jocuri dinamice: Avioane de hârtie la întrecere Confecționați mai multe avioane de hârtie și luați-vă la întrecere!

Experimentați! – „Confecționăm o văcuță”:

Master-class prezentat de Violeta Lisnic

– „Confecționăm o broască săritoare prin tehnica origami”:

Master-class prezentat de Marta Moiseev

„LĂPTĂREASA” (poveste cu tâlc)

Narare: Liliana JUC. Video: Violeta Lisnic. Păpuși: colecția Bibliotecii „Târgoviște”. Recomandat: 2-10 ani  Durata: 3:10 min.

REZUMAT

 Poveștile cu tâlc sunt povești cu învățăminte, ele ne tălmăcesc/ explică multe lucruri prin încercările la care sunt supuse personajele și prin experiențele pe care acestea le trăiesc. Unele situații sunt comice și provoacă amuzament.

 O fată se ducea la târg (iarmaroc) pentru a vinde o ulcică de lapte, mergând pe drum, se gândea ce va face cu banii câștigați și ce mare avere va aduna, dar s-a împedicat și a stricat ulcica.

Morala: nu te bucura înainte de a vedea rezultatul.

Folosiți următoarele întrebări pentru a discuta temele poveștii:

-– Ce numim ulcică? [ulceá, -ícă, ulcele, s. f. 1. Oală mică (făcută mai ales din lut) https://dexonline.ro/definitie].

-–  Ce înseamnă „lăptăreasă”?

-–  Unde se ducea fata cu o ulcica de lapte?

-–  Enumerați ce voia să-și cumpere ea cu banii câștigați?

-–  Ce a pățit fata/ ulcica de lapte?

Învățăm zicala: Nu zice „hop” până n-ai sărit! = nu te bucura înainte de a vedea rezultatul.

Ghici ghicitoarea:

Este mare, coarne are,
Hrănită bine e-n stare
Să-ţi dea lapte şi smântână,
Brânză proaspătă şi bună
.
(Vaca)

Jocuri dinamice:

 – Ascultă lumea …” Stați alături de copilul dvs. sau spate-în-spate, și închideți-vă ochii. Concentrați-vă asupra sunetelor din jurul vostru. Ascultați lumea. Se poare auzi zbârnâitul frigiderului, un avion care zboară, lătratul câinilor, muzică din vecini sau un telefon care sună! Spuneți ceea ce auziți. Poate copilul să identifice toate sunetele? Este o metodă bună de relaxare, dar și interesantă.

 „COCOSTÂRCUL ȘI VRĂBIUȚA (poveste cu tâlc)

Narare: Liliana JUC. Video: Violeta Lisnic. Păpuși: colecția Bibliotecii „Târgoviște”. Recomandat: 2-10 ani  Durata: 3:35 min.

REZUMAT:

 Poveștile cu tâlc sunt povești cu învățăminte, ele ne tălmăcesc/ explică multe lucruri prin încercările la care sunt supuse personajele, prin experiențele pe care acestea le trăiesc.

 Cocostârcul se lăuda vrăbiuței, vorbindu-i cu ironie, luând-o în derâdere. Vrăbiuța i-a răspuns că ce poate ea face, nu poate el, cocostârcul. Și fiind, că era un fălos și un încrezut, cocostârcul a vrut să-i dovedească că el poate orice, dar proba la care a fost supus, îi dă o învățătură: nu lua pe nimeni în derâdere și nu te lăuda singur că s-ar putea ca lauda atribuită să nu fie reală.

Morala: Lauda de sine nu miroase a bine.

Folosiți următoarele întrebări pentru a discuta temele poveștii:

– Cui se lăuda cocostârcul?

-– Cum îi vorbea cocostârcul vrăbiuței? (cu desconsiderare, ironie, o lua în derâdere)

-– Ce i-a răspuns vrăbiuța cocostârcului?

-– Ce a pățit cocostârcul?

-– A fost cugetat gestul cocostârcului de a se urca pe rămurică? De ce?

Ghici ghicitoarea:

Ia gândiţi-vă, copii,
Cine merge printre trestii
Şi din apă se hrăneşte
Prinzând câte-un pui de peşte?

               (Cocostârcul)

Învățăm zicala: Lauda de sine nu miroase a bine = nu este bine sa te lauzi singur pentru ca s-ar putea ca lauda atribuită să nu fie reală (meritată).

Jocuri dinamice: 

„Cine pune primul degetul pe culoarea …” Numiți o culoare și copiii trebuie să atingă orice obiect de această culoare.

Experimentați! Confecționăm o barză, o vrăbiuță:

Master-class prezentat de Violeta Lisnic

„BĂIATUL CU GHIVECIUL FĂFĂ FLORI” (pov. pop. coreeană)

Narare: Liliana JUC. Video: Violeta Lisnic. Păpuși: colecția Bibliotecii „Târgoviște”. Recomandat: 2-10 ani  Durata: 4:24 min.

REZUMAT:

 Poveștile sunt pline de înțelepciune, ele ne tălmăcesc/ explică multe lucruri prin încercările, experiențele de viață ale personajelor. Fiecare popor are poveștile sale, prin ele descoperim folclorul și cultura acestora.

 Un împărat dorind să lase tronul celui mai destoinic din împărăția sa i-a pus la încercare. Toți au a rămas mirați de alegerea făcută de împărat.

Morala: Minciuna are picioare scurte. (Uneori dorind să păcălești pe altul, te păcălești pe tine însuți)

Folosiți următoarele întrebări pentru a discuta temele poveștii: 

-– De ce împăratul i-a adunat pe toți oamenii din împărăția sa?

-– Ce le-a dat copiilor?

-– De ce s-a înfățișat băiețelul San Yar cu ghiveciul fără flori?

-– Ce au făcut ceilalți copii cu semințele de flori?

-– Pe cine a ales împăratul moștenitorul tronului său? De ce?

Învățăm zicala: Minciuna are picioare scurte.

Jocuri dinamice: 

Construiți un cort… …din pături, perne, haine și ce mai aveți la îndemână!

Experimentați!

„Confecționăm flori”:

Master-class prezentat de Violeta Lisnic

„Pictăm flori de liliac”:

Master-class prezentat de Violeta Lisnic

„GIRAFA ȘI MAIMUȚA” (poveste cu tâlc)

Narare: Liliana JUC. Video: Violeta Lisnic. Păpuși: colecția Bibliotecii „Târgoviște”. Recomandat: 2-10 ani  Durata: 1:42 min.

REZUMAT:

 Poveștile cu tâlc sunt povești cu învățăminte, ele ne tălmăcesc/ explică multe lucruri prin încercările la care sunt supuse personajele și prin experiențele pe care acestea le trăiesc.

 O girafă, care credea că le poate pe toate, nu putu să ajungă niște fructe. Dar maimuța îi dă o lecție: nu desconsidera pe nimeni, lucrurile îți vor reuși în bună înțelegere și ajutor reciproc.

Morala: unde-s doi, puterea crește.

Folosiți următoarele întrebări pentru a discuta temele poveștii: 

Ghici ghicitoarea:

Are gâtul foarte-nalt
Şi picioarele cam lungi
Dacă vrei să-i dai o floare
E cam greu la ea s-ajungi.

(Girafa)

Animal cu chip de om
Ţopăie din pom în pom!

(Maimuţa)

-– Ce credea girafa despre ea? De ce?

-– Avea girafa prieteni?

-– De ce animalele din junglă o desconsiderau pe girafă?

-– Cine a hotărât să-i dea o lecție girafei?

Jocuri dinamice: 

Dansăm după melodia: https://www.youtube.com/user/CanteceCopiiTraLaLa

Experimentați! – „Confecționăm o girafă”:

Master-class prezentat de Violeta Lisnic

„ȘORICELUL LACOM” (poveste cu tâlc)

Narare: Liliana JUC. Video: Violeta Lisnic. Păpuși: colecția Bibliotecii „Târgoviște”. Recomandat: 2-10 ani  Durata: 3:09 min.

REZUMAT:

 Poveștile cu tâlc sunt povești cu învățăminte, ele ne tălmăcesc/ explică multe lucruri prin încercările la care sunt supuse personajele, experiențele pe care acestea le trăiesc.

 Un șoricel înfometat a mâncat atât de mult, încât nu putea ieși din coș, atunci a înțelesc că lăcomia nu este bună.

Morala: Păstrează măsură în toate.

Folosiți următoarele întrebări pentru a discuta temele poveștii

-– Ce căuta șoricelul?

-– De ce nu putea șoricelul să iasă din coș?

-– De ce i s-au întâmplat toate astea?

-– Ce ar fi trebuit să facă?

Jocuri dinamice:  Gustă și ghicește!

Este un joc cu ajutorul căruia ai ocazia să-l convingi pe copil să guste diferite mâncăruri și să ghicească ce este. Alegeți câteva alimente (dulci, sărate, acre) le puneți pe o farfurie, legați copilul la ochi cu o eșarfă și îi dați în gură un produs. El trebuie să ghicească ce este, dacă nu reușește atunci să descrie ce gust are, textura, consistentă și să spună dacă îi place sau nu. Dacă îi place și ghicește două produse, îl lăsăți să mănânce, dacă nu, va aștepta până când răspunsul e corect. Recompensa este să primească produsul pe care l-a ghicit.

Experimentați! „Confecționăm un șoricel”:

„SOARELE, LUNA ȘI COCOȘUL” (pov. pop. grecească)

REZUMAT:

 Poveștile sunt pline de înțelepciune, ele ne tălmăcesc/ explică multe lucruri prin încercările, experiențele de viață ale personajelor. Fiecare popor are poveștile sale, prin ele descoperim folclorul și cultura acestora.

Folosiți următoarele întrebări pentru a discuta temele poveștii

-– Care erau cei trei prieteni?

-– Cum se comporta fiecare dintre ei?

-– Ce i s-a întâmplat cocoșului?

–– Cum își manifestă prietenia cocoșul față de lună?

–– De ce Soarele nu vrea să o vadă pe Lună?

Jocuri dinamice

Teatrul de păpuși. Înscenați povestea cu ajutorul jucăriilor pe care le aveți sau voi singuri puteți fi personajele din poveste.

Experimentați! – „Confecționăm soare, lună și cocoș”:

„GĂINUȘA HARNICĂ” (poveste cu tâlc)

Narare: Liliana JUC. Video: Violeta Lisnic. Păpuși: colecția Bibliotecii „Târgoviște”. Recomandat: 2-10 ani. Durata: 4:06 min.

REZUMAT:

O găinușă a găsit niște grăunțe de grâu și voia să le planteze pentru a crește pâine, se adresă către celelalte surate să facă lucrul împreună. Îndemnate la muncă, toate au refuzat, iar la pâinea rumenă toate au alergat, dar găinușa le-a dat o lecție.

Morala: Cine nu muncește, nu mânâncă.

Folosiți următoarele întrebări pentru a discuta temele poveștii: 

  1. Ce a găsit găinușa?
  2. Numiți personajele care nu au dorit să o ajute pe găinușă la plantat.
  3. Ce a făcut găinușa cu boabele de grâu?

Jocuri dinamice:

Joc Pene și statui

Prefaceți-vă că sunteți o pană care plutește prin aer timp de aproximativ 10 secunde. Brusc, înghețați și transformați-vă într-o statuie. Nu vă mișcați! Apoi, relaxați-vă încet pe măsură ce vă transformați din nou în pana plutitoare. Repetați, asigurându-vă că încheiați jocul întro stare relaxată de pană plutitoare. (Părintele va încheia jocul cu o îmbrățișare!)

Faceți o scenetă în care să interpretați personajele

Experimentați!

„VULTURUL ȘI COCOȘII” (poveste cu tâlc)

Narare: Liliana JUC

Video: Violeta Lisnic

Păpuși: colecția Bibliotecii „Târgoviște”

Recomandat: 2-10 ani 

Durata: 3:00 min.

REZUMAT:

Doi cocoși făloși nu știiau care este mai puternic și s-au luat la bătaie, unul dintre ei, era într-adevăr mai puternic, dar, tocmai în momentul când savura gloria, a fost răpus de un uliu.

Morala: Nu râvni la putere, s-ar putea să regreți.

Întotdeauna este cineva mai puternic decât noi.

Folosiți următoarele întrebări pentru a discuta temele poveștii: 

  1. Numiți personajele din această poveste și spuneți cum sunt ele (descrieți-le).
  2. Numiți păsările domestice și păsările sălbatice.
  3. Numărați cocoșeii din imagine.
  4. Ghici ghicitoarea:

Vine fuga pe cărare
Culegând la pietrişoare
.
                      (Găina)

Jocuri dinamice: Dansăm după melodia:

Experimentați!

– Confecționăm puișori:

„ȘOARECELE LA JUDECATĂ” (poveste cu tâlc)

Narare: Liliana JUC

Video: Violeta Lisnic

Păpuși: colecția Bibliotecii „Târgoviște”

Recomandat: 2-10 ani 

Durata: 3:46

REZUMAT: Un om necăjit că șoarecele rodea toți sacii și-i împrăștia grânele, cerealele, i-a propus un târg, a făcut o înțelegere cu el, ia lăsat doi saci dezlegați la gură. Șoarecele n-a respectat înțelegerea și a fost tras la răspundere, la judecată, așa cum se cuvine celor care încalcă. Însă, el s-a dovedit a fi inteligent și a scăpat de pedeapsă.

Morala: Istețimea minții te scoate de la încercări grele.

Morala: Hrana trebuie dobândită prin muncă.

Folosiți următoarele întrebări pentru a discuta temele poveștii: 

  1. De omul îl certa pe șoricuțul din gospodăria sa?
  2. Ce i-a propus omul șoricelului?
  3. De ce l-a dus om la judecată pe șoarece?
  4. Cum a fost scutit de pedeapsă
  5. Învățăm proverbul: Cine nu muncește, nu mânâncă

Jocuri dinamice:

 – Telefonul fără fir este unul dintre cele mai amuzante jocuri pentru copii de 5 ani. Cu cât îl joacă mai mulți copii cu atât jocul este mai interesant. Cum se joacă?

Copiii stau în șir unul lângă celălalt. Primul îi șopteste REPEDE la ureche următorului copil un cuvânt, pe care nu are voie să îl repete. Acesta șoptește în acelasi mod mai departe cuvântul (sau ce a înțeles) următorului copil și așa mai departe. Ultimul jucător trebuie să spună cu voce tare ce cuvânt a înțeles. Câteodată cuvatul de la final seamănă atât de puțin cu cel spus inițal și de aceea copiii se pot amuza copios.

Experimentați!

Confecționăm un semn de carte:

VULPEA ȘI BARZA” (poveste cu tâlc)

Narare: Liliana JUC

Video: Violeta Lisnic

Păpuși: colecția Bibliotecii „Târgoviște”

Recomandat: 2-10 ani 

Durata: 3:44

REZUMAT: Vulpea l-a invitat pe cocostârc și i-a propus să mănânce din farfurie (un cocostârc nu poate mânca din farfurie din cauza pliscului lung). Cocostârcul, la rândul său, în semn de răzbunare, a făcut-o pe vulpe să se simtă așa, precum s-a simțit el la dânsa în musaferie, propunându-i să mănânce carne din ulcior. Astfel, i-a dat o lecție: După faptă și răsplată.

Folosiți următoarele întrebări pentru a discuta temele poveștii:

  1. Cine l-a invitat pe cocostârc în musaferie?
  2. Ce i-a propus vulpea cocostârcului să mănânce?
  3. A reușit să mănânce cocostârcul cele pregătite de vulpe? De ce n-a putut mânca?
  4. Ce-a pregătit de mâncare cocostârcul? De?
  5. A reușit să mănânce vulpea cele pregătite de cocostârc? De ce?
  6. Ce  învățăminte a tras vulpea?
  7. Învățăm zicala: Ce ție nu-ți place, altuia nu face; După faptă și răsplată.
  8. Învățăm cuvinte noi:

Zeamă lungă – fiertura de carne sau de legume, constituind un fel de mancare; partea lichida a bucatelor, apa in care fierb. (https://m.dex.ro/text/)

Șireată – Care știe să profite de naivitatea sau de buna-credință a celor din jur pentru a-și atinge scopurile pe căi ocolite; trăgând foloase; hâtru; șmecher; viclean. (https://m.dex.ro/text/)

Șireată/ vicleană – (cuvinte cu aceleasi înțelesuri).

Barză, cocostârc – (cuvinte cu aceleasi înțelesuri).

Jocuri dinamice:

Jucați-vă de-a bătaia cu pernele împreună!

Experimentați!

„Confecționăm o vulpe”:

OAIA ȘI GĂINA” (pov. pop. bulgărească)

Narare: Liliana JUC

Video: Violeta Lisnic

Păpuși: colecția Bibliotecii „Târgoviște”

Recomandat: 2-10 ani 

Durata: 2:25

REZUMAT:

 O găină se fălea înaintea oiței că a făcut un ou mare și frumos, că ea este de mare preț în gospodărie, pe când oaia ce venit aduce? Oița, modestă din fire, a zis că face și ea ce poate, dar mai bine să-și întrebe stăpânul. Gospodarul, atunci, le-a spus că un miel costă/ valorează, cât două sute de ouă. Și găina nu a mai umblat țanțoșă prin gospodărie. A învățat lecția: nu lua pe nimeni în derâdere și nu te lăuda singur că s-ar putea ca lauda atribuită să nu fie reală. Morala: Lauda de sine nu miroase a bine.

Folosiți următoarele întrebări pentru a discuta temele poveștii: 

  1. În fața cui se lăuda găina?
  2. Cum se comporta oița?
  3. Ce i-a răspuns ea găinii?
  4. Ce le-a zis stăpânul?
  5. De ce găina nu mai umbla țanțoșă prin ogradă?
  6. Învățăm proverbul: Modestia îl înfrumusețează pe om.

Jocuri dinamice:

Spionez

Fiecare persoana implicată în joc alege un obiect din casă pe care îl spionează.
Spre exemplu:
Jucător 1: Spionez ceva de culoare galben!
Jucător 2: Veioza!
Jucător 1: Nu!
Jucător 2: pixul de pe dulap!
Jucător 1:Da!
Dacă ai ghicit obiectul spionat, e rândul tău să spionezi. Dacă nu ai ghicit atunci cel care a spionat înainte va mai spiona încă o dată un alt obiect. Dacă încerci de mai multe ori și nu ghicești obiectul, te poți da bătut, dar nu va fi rândul tău la spionat.

Experimentați!

„Confecționăm o oiță”:

DOUĂ FEMEI” (poveste populară românească)

Narare: Liliana JUC

Video: Violeta Lisnic

Păpuși: colecția Bibliotecii „Târgoviște”

Recomandat: 2-10 ani 

Durata: 1:58

REZUMAT:

 Două femei au venit la fântână după apă. Întrebate de bărbatul care s-a oferit să le ajute, unde le sunt ajutoarele, una din ele a început să se laude că are cel mai vrednic fecior. Când au venit flăcăii, unul demonstra că poate face roata, altul s-a apropiat s-o ajute pe mama sa. La  întrebarea femei care se lăuda, „ai văzut ce băiat bun am”, omul a răspuns, eu „am văzut doar un băiat bun, cel care a luat cofele și le-a dus acasă”. Morala: Lasă faptele să vorbească despre tine.

Folosiți următoarele întrebări pentru a discuta temele poveștii: 

  1. Cine ședeau la taifas?
  2. Despre cine le-a întrebat bărbatul pe femei?
  3. Ce i-a răspuns prima femeie?
  4. Ce făcea cea de a două?
  5. Ce a făcut primul băiat, atunci când s-a apropiat de ele?
  6. Ce a făcut cel de al doilea băiat, atunci când s-a apropiat de ele?
  7. Ce le-a zis atunci bărbatul celor două femei?
  8. De ce?

Jocuri dinamice:

Barca mea

Faceți bărci din hârtie și punețile într-un lighean cu apă. Luați-vă la întrecere cu bărcile

Experimentați!

„Confecționăm păpuși:

PRIETENII” (parabolă)

Narare: Liliana JUC

Video: Violeta Lisnic

Păpuși: colecția Bibliotecii „Târgoviște”

Recomandat: 2-10 ani 

Durata: 4:38

REZUMAT:

 Un iepuraș se gândea ca are mulți prieteni și pe toate le poate învinge, dar într-un moment a fost pus la grea încercare niște câini i-au luat urma, atunci, el a alergat la prieteni după ajutor, însă ei s-au dovedit a fi prea ocupați. Învățămintele pe care le-a tras iepurașul au fost următoarele: prietenii sunt buni, dar ei trebuie să-ți fie aproape la nevoie și întotdeauna trebuie să contezi pe propriile forțe.

Folosiți următoarele întrebări pentru a discuta temele poveștii:

  1. De ce se bucura iepurașul?
  2. Ce i s-a întâmplat?
  3. Enumerații prietenii cărora li s-a adresat după ajutor.
  4. Cine dintre ei l-a ajutat?
  5. Cum s-a salvat iepurașul?
  6. Ce învățăminte a tras din această situație?

Jocuri dinamice:

Săpunul și bulele

Tot ce aveți nevoie pentru această activitate distractivă este o farfurie mică, un pai de băut, detergent lichid de spălat vase şi apă de la robinet. Cu grijă turnați 2 picături de detergent în farfurie apoi puțină apă! Așezați apoi farfuria pe o suprafață plană, solidă, cum ar fi masa din bucătărie. Pentru a creea bulele, suflati uşor şi încet în apa cu detergent, dar nu prea repede, pentru că nu va funcționa! Lent și constant! După ce îi arătați copilului cum se procedează, lăsați-l să încerce însă aveți grijă să nu inspire aerul în loc să îl expire!

Experimentați!

„Confecționăm iepurași”:

DOUĂ VASE” (parabolă chinezească)

Narare: Liliana JUC

Video: Violeta Lisnic

Păpuși: colecția Bibliotecii „Târgoviște”

Recomandat: 2-10 ani 

Durata: 3:25

REZUMAT:

Un vas era frumos, iar altul avea o crăpătură și îi părea că-și necăjește stăpână aducându-i doar prejudicii. Dar într-un moment, ea i-a prezentat florile de-a lungul potecii, știindu-i defectul îl punea pe umărul stâng, în partea unde erau semănate flori, ele au crescut udate anume de el, prin crăpătura pe care o avea. Morala: Fiecare este unic, diferiți precum suntem, ne acceptăm defectele și valorificăm trăsăturile bune.

Folosiți următoarele întrebări pentru a discuta temele poveștii: 

De ce se plângea vasul cu crăpătură?

Ce creșteu pe marginea potecii?

Cine le uda?

Cum i-a arătat stăpâna acestui vas că este unic și cu mare folos?

Jocuri dinamice:

„Statuia”

Puneți muzică de dans și din când în când opriți muzică, copilul trebuie să stea că o statuie indiferent de poziție atunci când muzică s-a oprit. Cine s-a mișcat iese din joc, ultimul rămas e câștigătorul

Experimentați!

„Confecționăm o pasăre cu ajutorul tehnicii origami”:

Material elaborat de Liliana JUC, șef Filială

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s