Impactul activităților online sau produse digitale de impact

        Promovarea ofertei educaționale în spațiul virtual a fost efectuată prin utilizarea platformelor de comunicare WordPress, Facebook, Youtube, Twitter, Instagram. Conținutul digital pe care îl creăm a  evoluat prin utilizarea diverselor aplicații, precum, Movie Maker, Storyjumper, Canva movie, BeFunky Photo Editor, etc.; prin publicarea rezultatelor serviciilor, cum ar fi, infografice; editarea și publicarea albumelor, videourilor, îmbunătățirea disignului paginii https://www.facebook.com/filialatargoviste/, articolelor de analiză și sinteză pe blog  https://filialatargoviste.wordpress.com/; prin afișe, video postere,  povești digitale. Desfășurarea serviciilor la distanță, a evenimentelor live a fost posibilă prin utilizarea platformei zoom și Facebook. Conținutul digital a fost optimizat și de către serviciile inițiate în perioada de izolare (2020 -2021), care, mai apoi, au devenit produsele digitale, aici, enumerăm Idei simple de lucruri creative (8 video masterclass 0 part. 745 viz. 148 int.), Lectură audio (31 act. 9539 viz. 505 int.), Ora de cunoaștere. Tot în contextul promovării instituției, dar și ca un produs digital elaborat preconceput, am putea numi Povestea de seară pe Facebook (11 act. 0 part. 1050 viz. 91 int.)

Servicii devenite PRODUSE DIGITALE

  • LECTURĂ AUDIO

  Anul inițierii: 2020. Scopul serviciului: Promovarea operelor literare, familiarizarea cu texte literar-artistice prin lectură audio și motivarea la lectură. Tipul / domeniul serviciului: Cultură și recreere. Grupul de vârstă: toate vârstele. Forma activității: lectură audio. Periodicitate: în fiecare zi de luni a lunii. Conducător: Marta Moiseev, șef serviciu. Descrierea succintă a serviciului: Activitatea serviciului presupune lectura audio a unui fragment, secvențe literare, poezie, aducând, astfel, o informație succintă despre conținutul unei culegeri, antologii sau alt tip de document. Serviciul Lectura audio a fost inițiat în perioada de carantină (martie 2020) și se desfășoară online pe pagina de Facebook a bibliotecii „Târgoviște”. Scopul serviciului Lectura audio este de a intriga la lectură cititorii. Obiectivele acestuia – promovarea operelor artistice, familiarizarea prin lectură audio cu diverse volume propuse la Concursul de lectură Bătălia Cărților, opere jubiliare, etc.

     Serviciul LECTURĂ AUDIO a avut o activitate amplă. În cadrul acestuia am lansat poeziile „Despre lucrurile simple”, „O nouă zi”, „Odiseu”, „Așteptarea” din volumul „Omul-acvariu” de Ivan Pilchin, „Zarurile au fost aruncate” din volumul „Zarathustra e femeie” de Maria Pilchin. La fel, în primă audiție, au fost prezentate poeziile „Noapte de nesomn”,  „Să admirăm un asfințit” din noul volum „Terasa cu aromă de cafea” de Ianoș Țurcanu, poeziile „Primăvăratică”, „Aripi Salvatoare”, „Iertare” de Zina Izbaș. Toate aceste lecturi au fost premergătoare evenimentelor care s-au succedat: Atelier literar „DUETUL AMFORA & ACVARIUL” din cadrul serviciului „ECOLECTURĂ”, Cafeneaua literară „Terasa cu aromă de cafea” de Ianoș Țurcanu, Întâlnirea cu Zina Izbaș – prezentator, redactor Radio Moldova.  Spre revelația cititorului a fost propusă colecția Cele mai frumoase poezii de iarnă „Pictură de iarnă” de Adrian Păunescu,  Pictură de iarnă” de Adrian Păunescu, „Crivățul logodit” de Aurelia Oancă, „Miezul iernii” de Vasile Alecsandri, „Boboteaza” de Arcadie Suceveanu, „Colindătorii” de George Coșbuc, „Pomul Crăciunului” de George Coșbuc. Continuând mai apoi cu Cele mai frumoase poezii de primăvară ale renumiților scriitorilor clasici – „Sonet” de Alexandru Vlahuță, „Cântec VI – primăvară, primăvară” de Octavian Goga, „April” de Ștefan Octavian Iosif, „Dimineața” de Vasile Alecsandri. Am inițiat lectură audio a operelor scriitorului Nicolae Dabija și crearea unei noi liste de redare pe pagina de Facebook a Filialei și canalul nostru de YouTube:  In Memoriam: NICOLAE DABIJA – scriitorul eternității prin spirit național, crezul artistic și opera atotcuprinzătoare: „Și era miercuri și ploua”, fragment din romanul „Tema pentru acasă”, „Ploaie tristă” (din volumul „Mierla domesticită”), „Testament” (din volumul „Mierla domesticită”), „Buletin de știri” (din volumul „Poezia acasă Poeți contemporani”, ediția a II-a), „Al douăzeci și doilea poem” (din volumul „Cerul lăuntric”), „Seară” (din volumul „Cerul lăuntric”).

2020 IMPACT: 26 ore cu 5775 vizionări

2021 IMPACT: 31 activități 9539 viz. 505 interacțiuni

  •  IDEI SIMPLE DE LUCRURI CREATIVE

  Anul inițierii: 2020. Scopul serviciului: dezvoltarea abilităților practice. Tipul / domeniul serviciului: cultură și recreere. Grupul de vârstă: toate vârstele. Competențe: tehnici de lucru manual cu diverse materiale (hârtie, stofă, materiale naturale, etc.), creativitate, simț estetic și artistic. Forma activității: video masterclass. Periodicitate: în fiecare zi de joi a lunii. Conducător: Violeta Lisnic, șef sector. Descrierea succintă a serviciului: Idei simple de lucruri creative un serviciu online, inițiat în perioada de izolare (drept alternativă a serviciului „Meșterița” ce se desfășura prezențial), a generat idei creative de ocupații interesante pentru părinți și copii; tehnici simple de lucru, precum, elaborarea unor obiecte origami, confecționarea de suveniruri din materiale minime, reciclabile etc. Activitățile s-au desfășurat sub modalitatea video masterclass: Confecționăm clovni – 97 vizualizări.  /Iarna la geam –  92 vizualizări. 28 interacțiuni. /Hrănitori pentru păsări din coajă de portocale – 116 vizualizări 37 interacțiuni. /Confecționăm ghiocei  – 181 vizualizări 33 int. /Pictăm cu palma – 64 vizualizări 27 interacțiuni. /Confecționăm păpădii – 104 vizualizări 5 interacțiuni.  /Încondeierea de ouă – 69 vizualizări 7 interacțiuni. /Confecționăm din materiale reciclabile – 22 vizualizări 11 interacțiuni.

2020  IMPACT: 47 activități (on-line) cu 10137 vizualizări.   

2021  IMPACT: 8 activități (on-line) cu 745 vizualizări, 148 interacțiuni.

  • POVESTEA DE SEARĂ PE FACEBOOK

       Anul inițierii: 2019. Scopul serviciului: Valorificarea folclorului românesc și literaturii pentru copii prin nararea teatralizată. Tipul / domeniul serviciului: Cultură și recreere. Grupul de vârstă: toate vârstele. Forma activității: serviciu web. Periodicitate: în fiecare zi de marți a lunii. Conducător: Liliana Juc, șef filială. Competențele obținute: Stimularea dragostei față de folclorul românesc și expresivitatea limbii române, cunoașterea/ descoperirea mai multor povești și parabole.

     În anul curent, din poveștile create în perioada 2019-2020, au fost distribuite 11 povești ele înregistrând următorii indicatori statistici: Greierul și furnica  (poveste cu tâlc) 187 viz. /Ursul păcălit de vulpe 93 viz. 15 int. /Cocostârcul și vrăbiuța 101 viz. 7 int. /Băiatul cu ghiveciul fără flori (poveste populară coreeană) 86 viz. 9 int. /Povestea mărului 156 viz. 9 int. /Legenda crizantemei după Marcela Mardare 78 viz. 7 int. /Vulpea și strugurii (poveste cu tâlc) 38 viz. 2 int. /Parabola Șase pâini de Aurelian Silvestru 28 viz. 14 int. /Povestea crizantemei 123 viz. 12 int. /Povestea anotimpurilor (poveste cu tâlc) 75 viz. 7 int. /Cizmarul și spiridușii (poveste ghidușă) 85 viz.  9 int. 

2020 IMPACT: Vizionări – 7.803 vizionări, Interacțiuni – 337, Distribuiri – 13, Comentarii – 3.

CEA MAI VIZUALIZATĂ POVESTE pe Facebook –  POVESTEA SOCIALĂ „COVID 19”  cu 3000 vizionări, 365 interacțiuni, iar pe YouTube – POVESTEA CRIZANTEMEI cu 6 317 vizualizări, 35 like-uri.

2021 IMPACT: 11 activități, 0 participanți, 1050 vizualizări, 91 interacțiuni.

2021 IMPACT PRODUSE DIGITALE 

  • Povestea de seară pe Facebook – 11 act. 0 part. 1050 viz. 91 int.
  • Idei simple de lucruri creative – 8 video masterclass 0 part. 745 viz. 148 int.
  • Lectură audio – 31 act. 9539 viz. 505 int.

Afișe – 46, 0 part. 16376 viz. 1269 int.

Postcard – 10, 0 part. 2090 viz. 527 int.

Video – 63, 16 part. 11859 viz. 2129 int.

Video Sinteze – 4, 0 part. 341 viz. 101 int.

Povești digitale10, 0 part. 9904 viz. 1539 int.

2021 IMPACT REȚELE DE SOCIALIZARE:

Facebook – 1064 postări, 464 postări video / 579657 impact,  Cea mai vizualizată postare Conferința literară în baza cărții „UF! : Ghid de conviețuire cu frații și surorile mai mici!”, autor Ionela Hadârcă. Programul de lectură „Chișinăul citește”, ediția XVIII-a. 10995 viz.

Youtube – 137 postări / 48056 vizionări, 315215 afișări, 897,4 ore – durata de vizionare, 36 povești digitale / 1811 vizualizări. Cel mai vizionat video Poezia „SEARĂ” de NICOLAE DABIJA 1442 viz. 

WordPress – 44 postări, 5668 vizite, 9132 vizualizări. Cel mai vizualizat articol din 2021 Operele literare ele lui Ion Druță cu 1456 vizualizări

Twitter – 198 postări, 8399 afișări, 53 urmăritori. Cea mai vizualizată postare Cărți despre știință 53 afișări

Au fost create 10 POVEȘTI DIGITALE

  1. Gafe amuzante. Din culisele filmării poveștilor de seară 
  2. Lidia Kulikovski – formatorul care cunoaște imensitatea 2405 viz. 414 int. 
  3. Povestea Nataliei Minciuna 625 viz. 151 int.  
  4. Tatiana Borodatîi – Graphic designer la Biblioteca Municipala „B.P. Hasdeu” 846 viz. 208 int. 
  5. Victoria Fonari – poeta cu atingeri de aripi 1835 viz. 78 int. 
  6. Povești cu și despre utilizatori sau Utilizatori cu povești 
  7. Legendă despre moldoveni din volumul „Așchii de cer” de Nicolae Dabija. 331 viz. 114 int. 
  8. Legendă despre puterea de credință și despre un neam mult prea credincios 191 viz. 3 int. 
  9. Despre Campania „REVINO LA BIBLIOTECA TA” în cadrul emisiunii „Matinal de weekend” la RADIO MOLDOVA. 387 viz. 90 int.
  10. Odă formatorului 380 viz. 82 interacțiuni.

Liliana Juc, șef Filială

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s