Ce este Povestea Digitală?!

Am formula simplu – o naraţiune spusă prin imagini, însoţită de muzică, menită să provoace interes.

Un colaj digital de câteva minute prin care creatorul materialului îşi spune istoria/ povestea

De ce am alege noi, bibliotecarii, Povestea Digitală ca metodă inovatoare de lucru?

  • Pentru că toată lumea are multe de spus.
  • Povestea îi face pe oameni empatici.
  • Povestea e cel mai lesne mod de a informa.
  • Povestea este o metodă simplă de lucru.
  • Povestea este un instrument eficent de promovare a imaginii bibliotecii.

Competenţele obţinute în urma decodificarii Poveştii Digitale:

  • îmbunătăţirea procesului de muncă prin integrarea TIC în activitatea bibliotecii;
  • promovarea cărții, lecturii, imaginii bibliotecii în multimedia.

De ce pledăm pentru Poveşti Digitale?

•ies din clişeul transmiterii unei informaţii, invitând cititorul într-o voiaj în care va afla măcar un lucru interesant, captivant, curios sau amuzant, şi care, într-un fel sau altul, îl motivează.

•Poveştile digitale sânt o îndeletnicire la îndemâna tuturor. Şi totuşi pentru a crea o poveste care să fie plăcută şi memorabilă este nevoie de multă muncă şi talent. Bine ar fi, ca orice poveste să conţină o sincopă, ca cititorul să stea cu sufletul la gură până la marea dezvăluire. Poveştile nu trebuie să fie neapărat fabuloase, ci autentice, pentru a pătrunde la nivelul emoţiilor şi trăirilor umane.

Povestea nu este doar un mijloc de a transmite nişte informaţii, mesaje de promovare.

Dacă sunt bine spuse:

  • poveştile adaugă plusvaloare, adică oferă o nouă dimensiune emoţională comunicării, provoacă empatie;
  • generează simpatie şi ajută privitorul/ ascultătorul să reţină mult mai uşor informaţia.
  • Orice poveste trebuie să aibă o morală, adică să fie o poveste cu impact asupra publicului. O poveste care nu generează o schimbare de atitudine, de percepţie sau de comportament, este una care nu şi-a atins scopul.

Folosind tehnica poveștilor digitale, bibliotecarii si utilizatorii serviciilor de biblioteca înregistrează succese. Asta ne permite să afirmăm că povestea este o metodă simplă de lucru și un instrument eficent  de promovare a imaginii bibliotecii.

Liliana Juc, șef Filială

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s