Promovarea bibliotecii 2018 – sinteză și analiză

În scopul promovării Filialei Târgoviște, ale serviciiilor, evenimentelor și campaniilor de bibliotecă, au fost elaborate un număr mare de materiale promoționale în format tradițional și într-un un număr impunător în format virtual.  Enumărăm aici afișe, invitații la lectură, invitații la evenimente, diplome pentru cititori, parteneri și voluntari.

Promovarea tradițională

  • poster Servicii cu bune practicii – calea succesului
  • invitație-program, diplome, afiș pentru colocviul Centenarul Unirii Basarabiei cu România: contextul și semnificația istorică;
  • newsletter Leadership. Idei și bune practici din Polonia și Lituania;  
  • afișul Programul estival Vacanța la biblioteca Târgoviște;
  • afișe pentru serviciile Învățăm să creăm povești digitale; Să Re-auzim povestea; Teatrul de păpuși „Bibliopicii”, Micii europeni.

Promovarea on-line

Pentru a spori viabilitatea și atractivitatea paginii de facebook al Filialei Târgoviște, am schimbat cu regularitate coverul și fotografia de profil:

  • Perfectiunea nu consta în a face lucruri extraordinare, ci în a face lucruri obișnuite în mod extraordinar; Primăvara toate drumurile duc la bibliotecă;
  • Sunt o parte a tot ceea ce citesc;
  • Cititul este pentru minte ceea ce exercițiul este pentru corp (Sir Richard Steele)
  • Cărțile îți deschid și lărgesc mintea. Și te fac mai puternic decât orice altceva (William Feather)
  • Fulgii zbor, plutesc în aer ca un roi de fluturi albi, Răspândind fiori de gheață pe ai țării umeri dalbi (Vasile Alecsandri).

Fotografii de profil Facebook: mărțișor, iepuraș, liliac, cireșe, levănțică, frunze de toamnă, omuleț de zăpadă. Au fost elaborate colaje de fotografii ce reflectau activitatea serviciilor, programelor de lectură, etc. :

Invitație la serviciul Biblioterapie, Servicii cu bune practicii – calea succesului, Ofertă educațională 2018, Serviciul Curioșii, Serviciul Micii Europeni, Serviciul Teatrul de păpuși „Bibliopicii”, Serviciul InfoHelp, Serviciul Învățăm să creăm povești digitale, Serviciul Să vorbim și să scriem corect românește, Serviciul Biblioterapie, Serviciul Să re-auzim povestea (3), Ora de lectură, Serviciul Meșterița, Alex și Andreea Jangă. Master-class, Colaj master-classuri, Bucurați-vă de vară împreună cu Biblioteca Târgoviște! Vizite ghidate, Servicul English for you, Un nou serviciu „Să Re-auzim povestea, Concursul de lectură Bătălia Cărților, Programul de lectură Chișinăul citește. (În total – 24).

Pe lângă colaje de fotografii, am realizat în programul canva afișe și pașapoarte ale serviciilor. Serviciul TabCreativ, Serviciul English For You, Serviciul Lecturăm cu E-reader, Serviciul Învățăm să creăm povești digitale (2), Serviciul IT Help, Ofertă educațională 2018, Serviciul Meșterița (2), Serviciul Micii Europeni (4), Serviciul Teatrul de păpuși Bibliopicii (2), Serviciul Să re-auzim povestea (3), Serviciul Biblioterapie. (În total – 19). Tot în programul canva au fost elaborate și celelalte materiale promoționale, precum, invitație la evenimente, invitație la lectură, postere, etc.: Februarie – luna operelor de dragoste, Iubire ca în cărți, Să aveți o primăvară doldora de lecturi savuroase, Serviciul Învățăm să creăm povești digitale – Invitație, Ziua familiei la bibliotecă – Invitație, Tangou cu fagure și ace Ianoș Țurcanu, Tangou cu fagure și ace Ianoș Țurcanu – Maxime inspirate, Pe timp de caniculă vă recomandăm un cocktail savuros din cărți, Nota teatrală în serviciile Filialei Târgoviște, Vara la Filiala Târgoviște, Nocturna bibliotecilor, Felicitare cu ziua profesorului, Hora Științei Hasdeu (6), PiciLab (2), Cafeneaua de știință, Cel mai interesant Decembrie e la Filiala Târgoviște, Serviciul Să re-auzim povestea într-un nou format, Svetlana Alecsievici Vremuri Second-Hand, Serviciul Biblioterapie – Invitație (3), Scrisoare de dragoste Mihail Drumeș, Mister și originalitate. Abisul existențial și nevoia infinitului Matei Vișnic – Invitație (2), Săptămâna zâmbetului (4), Lidership (10), Program activități iunie (4), Program activități iulie (3), Program activități decembrie (1), Selfie cu familia la bibliotecă (3), Diplomă de mențiune pentru participare deosebită la serviciul Micii europeni (1). (Total – 56)

În concluzie, am putea spune că am diversificat promovarea prin tipologia materialelor expuse:

în format tradițional 10

colaje foto 24

afișe servicii19

alte (invitație la evenimente, invitație la lectură, postere) – 56.

Prezențe pe rețelele de socializare

Tot în contextul promovării am enumera postările pe rețelele sociale: facebook, schimbarea coverului pe facebook la sezon, postări pe wordpres, videourile pe youtube.

 facebook – 659 postări, 76 postări video / 11676 vizualizări,

youtube – 46 postări / 2339 vizualizări, 8 povești digitale / 502 vizualizări.

wordpress – 51 postări, 3514 vizualizări.

twitter – 68 postări, 4807 vizualizări.

Participarea la Emisiunea PubliKa Report https://www.publika.md/embed/5046406

 Interviu (despre Concursul Bătălia Cărților) oferit postului de televiziune Moldova 1  .                           

Liliana Juc, șef filială

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s