Cortine la biblioteca „Târgoviște” – un plan de advocacy realizat

Descrierea solicitării:

Am inițiat la biblioteca ”Târgoviște” un SNB – Teatru de păpuși ”Bibliopcii”. Acest serviciu a apărut din necesitatea de a satisface solicitările mai multor membri ai comunităţii: copii captivaţi întotdeauna de teatru, fie în calitate de spectatori, fie cu spirit actoricesc, dornici să participe cu joc de rol la spectacole, părinţi interesaţi să-şi ocupe odraslele cu ceva interesant, util; voluntari, de regulă, studenţi sau tineri angajaţi, dornici să-şi manifeste abilităţile actoriceşti sau abilitățile de designer. Este un serviciu care se bucură de popularitate. De aceea, ne dorim oformarea unui spațiu atractiv, dar și functional.

Lansărea Campaniei Naționale Ne vedem la bibliotecă, ne-a motivat la o nouă schimbare.  În oficiu copii, lângă scenă proriu-zisă, am improvizat o cortină. Pentru început era bună. Dar, spațiul renovat al bibliotecii, cu un disigner modern, în ultimele tendințe, sugera ajustarea unei altfel de cortine, impunătoare, dar și comode în uilizare. Mai mult, ne propunem extinderea activității serviciului Teatru de păpuși ”Bibliopicii”, pecum Festivalul Teatrelor de păpuși din biblioteci. Un astfel de eveniment, ar trebui desfășurat într-un spațiu mai mare.

Așadar, avem două cortine. Una, deja montată în Spațiul Copii, care servește drept decor pentru Serviciile Teatru de păpuși „Bibliopicii”,  „Ora de poveste” teatralizată, „Ora de lectură” teatralizată.  Altă cortină își așteaptă lansarea în Spațiul Cunoștințe și Tehnologii.

Scopul: Solicitarea prin influențarea Administrației Locale de a lua până la 15 decembrie 2016 decizia de alocare a resurselor necesare pentru montarea a 2 cortine, una prevăzută pentru Spațiu Tehnologii și alta – pentru Spațiu Copii.

  • Obiective:
    1. Planificarea participativă a activității de advocacy până la 15 noiembrie 2016;
    2. Realizarea în perioada 12 septembrie 2016 – 25 decembrie 2016 a tuturor componentelor planificate ale activității de advocacy, care vor conduce la adoptarea deciziei de către publicul țintă principal;
    3. Evaluarea constructivă a realizării activității de advocacy în perioada 17 – 24 decembrie 2016 și diseminarea periodică a succeselor obținute în activitatea de advocacy;
    4. Dezvoltarea până la 20 noiembrie 2016 a prezentări, care va fi expusă la Modulul III al trainingului Advocacy.

1. Activități pentru realizarea obiectivelor și indicatori de monitorizare:

  Perioada Responsabili Produse de monitorizat
Obiectivul 1. Planificarea ….. 1.1   Formarea echipei de advocacy și dezvoltarea participativă a planului propriu de advocacy

 

12 – 16.09

 

 

Liliana Juc 1.      Lista echipei de advocacy cu distribuirea responsabilităților

2.      Schița generală a planului de advocacy

1.2 Identificarea publicului țintă. Dezvoltarea strategiei de lucru cu publicul țintă (activități specifice, activități de promovare, inclusiv a mesajului de un minut pentru publicul țintă).

 

16 – 20.09 1.    Lista publicului țintă

2.    Strategia concretă de lucru cu publicul țintă

 

1.3   Identificarea partenerilor pentru activitatea de advocacy. Dezvoltarea strategiilor pentru atragerea și implicarea partenerilor (activități specifice, activități de promovare, activități stradale, inclusiv a mesajului de un minut pentru parteneri).

 

20 – 30.09

 

1.    Lista partenerilor

2.    Strategia concretă de lucru de implicare a partenerilor în activitatea de advocacy

 

1.4   Planificarea activităților complementare (colaborarea cu mass media, activități sociale etc.). 05-12.10 1.    Planul specific al activităților complementare
Obiectivul 2. Realizarea activităților……. 2.1  Realizarea activităților de atragere și de implicare a partenerilor în activitatea de advocacy a bibliotecii

 

12– 19.10 1.    Fotografii, filme, statistici de la activitățile cu partenerii/susținătorii

2.    Citate ale susținătorilor

3.    Lista structurată a susținătorilor

4.    Postări pe rețele de socializare

2.2 Realizarea activităților de influențare a publicului țintă pentru a lua decizia în favoarea bibliotecii. 20.10- 24.10 1.    Decizia obținută de la publicul țintă principal

2.    Fotografii, filme, statistici, citate de la activități,

3.    Postări pe rețele de socializare

2.3 Realizarea activităților complementare (dacă sunt) 24.10 – 31.10 1.      Fotografii, filme, statistici de la activități

2.      Postări pe rețele de socializare

2.4 Ceremonia de Celebrare a succesului ca urmare a adoptării deciziei favorabile bibliotecii 16.11 1.    Scenariul ceremoniei

2.    Fotografii, filme, statistici, citate de la activități, postări pe rețele de socializare

Obiectivul 3. Evaluarea activităților realizate… 3.1    Evaluarea activităților realizate prin prisma impactului major (publicul țintă a luat decizia și este motivat să susțină ulterior biblioteca) și a impactelor adiacente/complementare.

 

17.11-23.12 1.    Descrierea deciziei și a importanței ei pentru bibliotecă

2.    Istoria de succes/povestea de succes despre realizarea activității de advocacy

3.    Informația structurată despre întreaga activitate de advocacy

3.2 Elaborarea activităților de durabilitate a activității de advocacy 23.12 – 1. Planul succint (ideile centrale) de durabilitate
3.3 Diseminarea succeselor obținute în activitatea de advocacy 10.10 – 23.12 Articole, reportaje, postări pe rețele de socializare.
Obiectivul 4 1. Pregătirea prezentării teatralizate care va fi expusă la Modulul III.

 

 

05.02 – 11.02 1.    Prezentarea finalizată

2.    Suporturile adiționale pregătite

Lista publicului țintă:

Directorul general al BM ”B. P. Hasdeu” – Mariana Harjevschi;

Vicedirctor al BM ”B. P. Hasdeu” – Elena Butucel.

Parteneri:

”Stația de Creație”

  • Echipa de advocacy:

Liliana Juc – șef oficiu copii;

Violeta Lisnic – bibliotecar;

Irina Cazan – dir. „Stația de Creație”

  • Lista susținătorilor:

Carolina Locoman – învățătoare Liceul ”Dante Aligheri”;

Veronica Manole –  învățătoare Liceul ”Dante Aligheri”;

Veronica Dumnean – profesor Liceul ”Columna”;

Irina Cazan – părinte;

Ecaterina Pădureț – părinte;

Cosmin Cazan – elev;

Cătălin Locoman – elev;

Ionela Manole – elevă;

Bianca Corj – elevă;

Evelina Sopivnic – elevă .

Citate ale susținătorilor:

Părinți: Ecaterina Paduret Multumiri d-nei Liliana pentru dragostea nesecata de carte pe care o ofera copiilor nostri. MULTUMIRI!. Irina Cazan Vă mulţumim pentru truda, răbdarea, bunătatea şi primirea caldă pe care o primesc copiii noștri la Filiala Târgovişte.

Voluntari la activitățile teatrului de păpuși: Liuba Maxim Cu mare drag, abia astept sa mai colaboram!

Pateneri: Carolina Locoman  Mulțumim enorm Doamnei Juc pentru clipele de revelație dăruite spectatorilor, cititorilor, pentru colaborarea frumoasă, care durează de 8 ani. Suntem încîntați de toate activitățile organizate de DVS. Bravo micilor actori! Succese!

Veronika Dumnean  Astept noi colaborari!

Liliana Juc

Un gând despre „Cortine la biblioteca „Târgoviște” – un plan de advocacy realizat

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s